torstai 9. elokuuta 2012

Good morning New York!

Heippaheippa kaikki!!

Tää on ollu ihan hulluu menoo siitä lähtien kun noustii Hesan päässä koneeseen....
Viimeset hyvästit oli hirveät jättää Helsinki Vantaalla, mutta toivottavasti ne oli viimeset kyyneleet mitä hetkeen aikaan joudun valuttaa...Mua jännitti niin paljon et oikei mahasta otti...Olin vaa ihan ”shokissa” tai sillätavalla että en oikeasti silloi sielä lentokentälläkää ymmärtäny että mitä oon nyt tekemässä:D

Onneks se 8 tuntia lentokoneessa meni tosi nopeesti kun sai höpistä ja tutustua kaikkii muihin vaihtareihin ja sit jakaa näitä kaikkia ajatuksia mitä päässä pyörii samassa tilanteessa oleville nuorille:)

Päästiin sit vihdoin nykiin, ja koneessa vietetyt viimeset 5 minuuttia oli ihan sanoinkuvaamattomat...Siis kaikki me oltiin ihan leuka maassa asti, tuijotettiin vaa ikkunoista ulos ja hoettii että ”siinä se nyt on, me oikeasti ollaan Nykissä!!” Tunne oli kyllä niin epätodellinen vieläkin.... Sit jonotettiin varmaan about 45 minuuttia passintarkastuksessa jossa sit musta jäi sinne niille muistoksi sormenjäljet ja semmosta:D Sit laukut messiin ja linkkaan:) Oon ollu täälä oikein kunnon turisti alusta lähtien, kulkenu nimittäin järkkäri kaulassa ottaen kuvia kaikista liikennemerkeistä, autoista, puista ja lentokoneista ja tosiaan oltiin vasta menossa lentokentältä hotellille...:D

Meidän hotellin nimi on Hotel Pennsylvania, ja se sijaitsee ihan keskellä Manhattania naapurinaan mm. Empire State Building, Starbucks, Forever 21 jne...ja sit 10min kävelyn päässä onkin sit leffoista tuttu Time Square! Siis tää on niinkun kaikin puolin parhaalla mahdollisella paikalla....Ainii ja tuosta kun ikkunasta katselen alas nii vastapäätä näkyy Madison Square Garden.
 Meidät oli jo valmiiksi jaettu 2 hengen huoneisiin ja sain kämppikseksi virolaisen tytön! Eka ajattelin että ei, se ei osaa varmaa kamalan hyvin enkkua, mutta siis sillä on tosi hyvä englanti!! Sika kiva jutella sen kanssa enkuksi, saa ees vähä harjotusta ennenkä menee sit sönköttämään tulevalle host perheelle :D

PÄIVÄ 1
Bussi parkkeeras hotellin eteen joskus kello 17 paikkeilla jonka jälkeen sit hiihdettiin johonkin tunnin orientaatioon..Sen jälkeen meillä olikin sit vapaa aikaa kunhan muisti kymmeneksi tulla takasin hotellille. Eli siis lähettiin sit pienellän porukalla ensin mäkkäriin syömään ( jee ensimmäinen mäkki ruoka Amerikkalaisittain!! ) ja sit käveltiin suoraan Time Squarille! Kokemus jota en ikinä tuu unohtamaan. Siinä sitten Kauhavan tyttö pällisteli isoja screenejä, väen paljoutta, rakennusten kokoa ja keltasten taksien määrää.
Kaikkien meidän kamerat kävi ihan ylikierroksilla kun sormi näpräs taukoamatta laukasinta...On se vaan niin hieno varsinkin silloin illalla kun on pimeää ja sit kaikki valot ja mainostaulut sun muut hotaa valoa:) Ah<3

Väsymystä ei tullut koko iltana, joka on suuri ihme sillä olihan meikäläinen valvonut jo kiitettävät 24 tuntia yhtä soittoa.... Yö meni heräillessä pariin otteeseen ja aamulla sitten vapaaehtoisesti nousin 6.30... Kyllä kroppa ja pää sekoaa tästä 7 tunnin aikaerosta!!

PÄIVÄ 2
Marssittiin aamupalalle jossa sai valita joko pannukakkuja tai munakasta, ja me otettiin kaikki sitten terveelliset pannukakut. Lautanen tuli nenän eteen ja pannukakkujen päällä oli pekonia...WHAT?! Ei oo tullu ajateltua että pannukakut ja pekoni kuuluis samalle lautaselle mutta täälä näköjään se asia on niin.

Päivällä lähettiin kaikki bussilla 4 tunnin kiertoajelulle joka vei meidät melkein Nykin päästä päähän. Puolivälissä pysähdyttiin sit meren rannalle josta näkyi Statue Of Liberty ja siinä oli taas yksi miljoonista hetkistä kun sai taas näyttää kuinka turisti sitä ollaankaan:D
Käteen jäi uskomattomia maisemia
kuvia
tieto siitä että New York on rakennettu tosi fiksusti
tieto siitä että maan alaisissa alikulku tunneleissa on säälittävän vähän hätäuloskäyntejä jos jotain sattuu
tieto siitä että kaduilla on oikeasti niitä katutanssijoita joita näkee vain leffoissa!

Just like movies..

Autoparkki vähä erilainen ku suomessa..

Jenkkiruokaa Mäkissä!

Pakollinen Victoria's Secret kuva..

PÄIVÄ 3
Keskiviikkona noustiin kans aikasin ylös, käytiin syömässä ja lähettiin marssimaan kohti Empire State B. Siinä matkan varrella meille tuli joku mies kauppaamaan jotain ”helikopteri kierrosta nykin yllä”. Eli se siis oli semmonen 4D teatteri tavallaan, ja me oltiin niinkun sielä helikopterissa kyydssä, mistä sitä videoo sit näytettii:) ne penkit sit heilu sillei toden mukasesti samaan aikaan aina kun jotain sielä screenillä tapahtu et se oli ihan sika siisti kokemus!!! Sen jälkeen me noustiin hissillä sit Empiren huipulle. Sieltä siis näky Nykin jokainen kolkka ja kaikki nähtävyydet samalla kertaa:D Vähän jalat sielä huipulla tutisi vaikka oon korkeemmissakin rakennuksissa käynyt mutta on se silti vaan niin korkea!

Siinä joskus 11 aikaan lähettiin käppäilemään sieltä Empirestä sit kohti kauppoja, tilattiin IHAN ITSE taksi (se oli kamalaa, en tee sitä enää ikinä uudestaan..) ja sit meidät kuskattiin  Hollister nimiseen vaatekauppaan joka oltiin nyt sit bongattu silloin kierto ajelun aikana. Sen jälkeen jatkettiin vaan kävelyä päämäärättömästi ja päädyttiin sattumalta sit Central Parkkiin!! Pakolliset turistikuvat tuli otettua, ja tietty räpsin taas maailman taiteellisimpia kuvia sekä PUISTA OTIN KUVIA!! Oli hienoja puita....

GO FOR A RUN IN CENTRAL PARK...
CHECKED!

Takasin tultiin kans taksilla ja parit pika ostokset kerittiin vielä Times Squerilla tehdä ennen hotellille paluuta. Illalla käytiin koko vaihtari porukalla syömässä jonka jälkeen kello 22.00 päästiin pakkaamaan JEEE..... 2 bussia lähtee viemään meitä eri aikaan lentokentälle. Toinen bussi lähtee klo 4.00 aamulla ja toinen 7.00 ja mulla oli sit just niin hyvä säkä että saan herätä kolmelta ja valmistautua lähtöön:D Pari tunnin yöunilla siis pitäis jaksaa painaa seuraava päivä:)

Tällästä oli Nykissä, paljon kerkes tapahtua.. Nyt pääsin turvallisesti omaan perheeseen Cass Cityyn, ja tämä mun perhe on ihan uskomaton...Couldn't wish any better one<3

Nauttikaa koulusta, ja oppikaa kaikkea uutta, niin mäkin teen!! :)

-Susa

1. aaaa, ihan sairaan siistiä! :o Kelpais mullekki (:
    Pidä ihana vuosi siellä<3

1. Kiitospaljon, nautin täysillä jokasesta hetkestä! :)

2. wow en voi uskoo kuinka paljon toi muistuttaa mun viime elokuuta!! :D ihan mahtavaa:) siitä se lähtee, enjoy the ride:)

1. Haha joo on varmaa hassua lukee toisen blogista samoja juttuja mitä on ite vuosi sitten kokenu:D Viikko on nyt täälä majailtu ja en oo katunu sekuntiakaa tänne lähtemistä, tästä tulee huippua:)

3. mieki haluun ! kaikki näyttää ihan älyttömän upeelta (:

1. Jep, kyllä nää näkymät täälä eroaa Suomen näkymiin verrattuna aika lailla, everything is so BIG :D

4. mistä toi yks musta valkonen toppi on nois ylimmis kuvis?

1. Muistaakseni Zarasta (?) Tai sit Gina Tricotista...

5. oooi hiukan kuulostaa siistiltä !!!! :-) oon kateellinen!

1. Oon kyllä ihan pyörryksissä kaikesta mitä nään, kaikki on niin uutta ja erilaista kun Suomessa...This is awesome:)