maanantai 8. heinäkuuta 2013

California Gurls- Part 1

Moi pitkästä aikaa!
Nyt on vihdoin tullut kotiuduttua 2 viikon takaiselta unelmareissulta, sekä nukuttu 4 päivää putkeen univelkoja pois. Vihdoin on sen verran energiaa tässä tytössä, että jaksoin kaivaa koneen esille, ladata miljoonaviissataa photoa tänne ja alottaa tarinoinnin. Kovasti yritän nyt sitten olla järjestelmällinen että joku mun juttuja jaksaa lueskella. Sooo here we go!

Pitkän ja tarkoin harkitun pakkauksen jälkeen otettiin lento kohti Los Angelesia mun muiden vaihtarikamujen kanssa, jotka on samalta Districtiltä kun minä (tehään aina kaikkea kivaa yhessä rotarin nimissä). Stopattiin Houstonin lentokentälle tunniksi, ennenkuin sitten laskeuduttiin Losiin. Vastassa meitä seisoa möllötti yks meidän ryhmänohjaajista, jonka avustuksella sitten otettiin oikean värinen bussi kohti hotellia. Meitä nuoria tälle reissulle ilmottautui yli sata, joten meidät oli jaettu kahteen bussiin. Molemmat bussit teki saman reissun, mutta toinen vaan meni suunnitellut päivät eri järjestyksessä. Mä olin bussi ykkösessä, ja en kyllä hetkeäkään epäile etteikö meidän bussilla ollut miljoona kertaa hauskempaa kun kakkos bussilla.

Arrival
Saavuttiin iltamyöhään hotellille, jonka seinät ei pystyny pitämään 56 teinin muodostamaa meteliä sisällään, nimittäin kuulin ulos asti että taidetaan olla oikessa hotellissa..
Kaikki mun bussin nuoret oli mulle ihan tuntemattomia, en koskaan aikasemmin ollut heitä tavannut, mutta eipä siinä ovensuussa tarvinnut minuuttiakaan seistä kun tunsin itteni jo niin tervetulleeksi. Kysymyksiä sateli miljoonia, halauksia hymyjä sain kans sylin täydeltä, sekä pääni kipeäksi, kun ei mun nimimuisti nyt mikään paras mahdollienn ole..:D
Oli porukkaa Illinoissista, Wisconsinista, Idahosta, Minnesotasta ja eniten Michiganista. Kansallisuudet jakautui meidän kesken ihan miten sattuu, tosin Saksalaisia vaihtareita oli peräti 9, brasilialaisia oli muutama jalkapari vähemmän, ja tietty olin ainoana Suomalaisena edustamassa meidän söpöä pientä Suomea!

Kentällä ooteltiin malttamattomina!

Day 1
Universal Studios
Tämmönen ohjelmanumero oli lyöty meille heti ekalle päivälle Losiin, ja tuolla vietettiin suurin osa päivän tunneista, muistaakseni illalla 11 aikaan vasta ajettiin takasin hotellille!! Tuo Universal oli aivan järjettömän suuri, siellä oli kauppoja, vuoristoratoja ja kaikkea elokuviin ja TV showhin liittyviä juttuja, kuten stunt show, jossa esiintyi ihan oikea näyttelijöiden stuntti crew, jotka siis tekee kaikki stuntit heidän puolestaan leffoissa tai tv sarjoissa! Universal Studiossia käytetään ihan oikeiden tv- sarjojen kuvaamiseen, joten siellä parasta aikaa kävi kamerat CSI:lle ja The Voicelle ;)
Koko päivän talsittiin +30 asteen lämmössä edes pilven palasta puhumattakaan. Not complaining!
Kuvateksteissä tarkempaa tietoa mitä siellä tuli tehtyä ja nähtyä! Loistava avaus meikäläisen pikku reissulle.

ÄÄÄÄÄ siinä sitä nyt ollaan!

Lista TV- ohjelmista joita sinä päivänä kuvattiin tuolla :)
HOW COOL IS THAT!

Vissiin kuvattiin The Voicea tuolla, niin vois ainakin päätellä

CSI:n kuvausluola :)

Omat golf-kärryt ja kaikki

Back to the future- kaupunki

Back to the future city hall!!

Susan Delfino's house :)

Simms/ Mayfairs house

Young's house

War Of The Worlds- leffan lentokone turma kohtaus!

Kuinka tehään tulvat!

Kuvasivat mainosta :)

Melkein tuli kuolema. Menin poseeraamaan sen etee iha normaalisti
 kun yhtäkkiä se sit hyökkäs kurkkuun kii.. Dorka

Krustyland!!

Stunttimiehenä Täydellisissä naisissa!!

Myös Täydellisistä Naisista :)

TEAAAM!

Day 2
Venice beach, Santa Monica & Santa Barbara
Seuraavana päivänä lähettiin matkaamaan kohti San Franciscoa, ja tehtiin kolme kivaa pysähdystä. Venice beachilla vierailtiin aikasin aamulla, ja siellä nähtiin kui hengenpelastajat availi niitä niiden vaalean sinisiä torneja, kuinka surffarit juoksi pitkin rantaa ja miten auringon palvojia alkoi kerääntymään päivää varten vaalealle hiekalle levitellen pyyhkeitä ja rantatuoleja. Seuraava pysähdys tehtiin muutaman bussissa vietetyn  tunnin jälkeen Santa Barbarassa, jonne loppuu kuuluisa Route 66! Poseerattiin tiekyltin kanssa ennenkuin lähdettiin tsekkaamaan laiturin meno. Siellä oli jos jonkinmoista hilavitkutinta ja pientä kauppaa! Jokainen meistä 52 osti jotain Route 66 liittyvää, ei sitä joka päivä pysähdytä USAn kuuluisimman Highwayn päätepysäkillä.
Santa Barbarassa saatiin hetki ottaaa arskaa rannalla, ja nauttia Californian täydellisestä säästä. Pitkän päivän päätteeksi vallattiin hotelli sieltä, ja seuraavana aamuna laukut taas autoon ja menoksi.

Santa Monicaaaa

My summer house..

Driving to Santa Barbara

JEEE jopa Californiassa meitä arvostetaan!!

Vähän romua..

Day 3
Monterey, Carmel
Aamupalan jälkeen ajeltiin Monterey nimiseen kuntaan, jossa meillä oli parisen tuntia vapaa- aikaa ennenkuin jatkettiin matkaa San Franciscoon. Suurin osa meistä suuntasi suroaan Californian yhelle kuuluisimmista biitseistä, jonka nimi oli siis Carmel Beach. Sanoinkuvaamattoman upeat maisemat, lämmin hiekka, sininen taivas ja meriveden tuoksu. Ah <3 ei mikään ihme että siellä tykätään kuvailla leffojen rantakohtauksia.

Muutaman rusketusrajan jälkeen oli aika pakata kamat kassiin, ja hiihtää syömään. Siinä nautittiin sitten ruuasta, näkymästä ja seurasta Carmelin laiturilla. Mahat täynnä oli hyvä hypätä taas bussiin ja ottaa pienet päikkärit. Illan suussa oltiinkin sitten jo San Franissa!!

Kattokaa nyt mitkä maisemat...

Ääliö yritti syödä lasin läpi...:D
Nam, skorpioni tikkareita...
Day 4
San Francisco
Heti aamusta meidät jaettiin bussissa ryhmä ykköseen ja kakkoseen. Ryhmä ykkönen pääsi ekana tutustumaan ehkä tunnetuimpaan ja mun mielestä tosi hienoon vankilaan, joka on sijoitettu pienelle saarelle San Franciscon tuntumaan. Vankilan nimi siis Alcatraz, ja huhujen mukaan kukaan ei oo koskaan pystynyt pakenemaan sieltä elävänä. Ryhmä kakkonen aloitti 5 tunnin vapaa- ajalla San Fransiscon keskustassa kierrellen ja shoppaillen:) Puolilta päivin keräännyttiin kaikki lounastamaan Hard Rock cafeseen, jonka jälkeen meidän ryhmä kakkonen pääsi tutustumaan Alcatraziin. 10 minuutin veneilyn seurauksena bongattiin meidän määränpää. Saatiin kuulokkeet korville ja nauha käteen, ja siitä olikin hyvä aloittaa kierros siellä vankilassa. Mielenkiintonen päivä, tuli nähtyä taas sikana kaikkea hienoa. Päivä päätettiin Golden Gate Bridgelle, jossa filmailtiin tovi ennenkuin suunnattiin China towniin lounaalle.

Ruuan jälkeen kello 11.30 tehtiin hyökkäys Wallmarttiin(auki 24h <3 ), jossa meille annettiin lahjakortit kouraan ja puoli tuntia aikaa ostaa meille lounas seuraavalle päivää. Meidän lounas ryhmässä oli 7 naamaa, joten saatiin käyttöön 56 dollaria. Oli ehkä hauskin kauppareissu mitä ikinä oon tehny:D Pojat keräs kärryyn kaikkea roskaruokaa kun sit me tytöt yritettiin olla järkeviä ja ostaa voileipä tarvikkeita sun muita…:D

MIKKO JA JENNI, vihdoin kauppa jossa meitä arvostetaan!!
Oli kuule vasureille pelikortteja, kuppeja, saksia ja vaikka mitä muuta,
oli paras kauppa.

Mr. Car

Ennen UV valoa

AAND UV valon jälkeen. Paita joka värjäytyy itestään auringonvalon voimalla ;)
Ajeltiin kuuluisilla Street Carseilla ympäri San Franin keskustaa

Menossa vankilaan!

NIIIN INNOISSAMME

Siellä se ooooon

Siellä me kaikki haahuiltiin kuulokkeet päässä :)

Hassua ajatella että tuolla sellien sisässä on ollut vangittuna ne vaikeimmat rikolliset...
Eristyssellit!

Nice try

Sain vierailijan nii piti istua alas ja odottaa..

Siinä. Se kaivoi tiensä ulos LUSIKALLA, mutta luultavasti hukkui uidessaan pois saarelta. Vankien suihkut oli aina kuumalla vedellä, koska jos ne nyt sitten yritti uida tietään vapauteen, meriveden kylmyys sai ne sitten kuolemaan...

Golden Gate!!

Oli vähän vilu..

Day 5
Yosemite National Park
+31 astetta oli mittarissa heti aamusta alkaen kun hymyssä suin meidän konkkaronkka ajeli läpi vuorien kohti Yosemitea. Oisin oikeasti voinut vaikka muuttaa sinne asumaan, se luonto on vaan niin käsittämättömän kaunis että se aivan pysäyttää. Isoja vuoria, vesiputouksia, puroja, pieniä järviä, isoja puita, ja pilvetön taivas :) Patikoitiin semmonen vajaa tunti rauhaisan pienen järven rannalle, jossa sitten järjestettiin meidän pickinick. Mahat täynnä sitten kierittiin 100 metriä eteenpäin makaamaan siihen rannalle kuuntelemaan hyvää musiikkia.
I was so relaxed.

Meidän picknick

Perfect...
Rankan päivän jälkeen aika päikkäreille
Day 6
Las Vegas
Joo eikai tässä muuta tarvi sanoa kun että Las Vegas..:D Oli valoja jos jonkinmoisia, ihmisiä jokapaikka täynnä ja kuuma kun mikä. Keskelle aavikkoa päättivät tuommosen rakentaa. No mikäs siinä, takasin oon menossa kun on ikää mittarissa se 21vuotta:) Päästiin syömään illallinen Hard Rock Cafeseen, jonka parvekkeelta ihan kivasti näkyi se kaupungin vilske ja vilinä. Käytiin myös katsomassa kuuluisa suhkulähde show, joka sijaitsee Caesars Palacen edessä. Tää kuuluisa hotelli on tunnettu mm. Hangover-leffasta (Kauhea kankkunen), se on nimittäin se hotelli missä ne yönsä viettää:)

Nothing but desert

HUH!
Nyt tähän päätän mun part ykkösen, muuten tätä ei kukaan jaksa lukea:D Mutta niin, tämmösiä reissuja Rotary järjestää, yks syy lisää minkä takia valitsin sen!
Part kakkosessa loput kuvat ja päivät, sekä vähän fiilinkejä miltä tuntuu kattoa kalenteriin ja huomata, että 337 päivää sitten tulin tänne, ja nyt on enää 9 jäljellä..

Lisäsin tuommosen count downin tuohon sivupalkkiin niin pysytte tekin perillä että milloin se kohtalon hetki oikein koittaa:D

-Susa

1. Oli kiva postaus, innolla jään oottamaan part 2! :)

2. ihanan näköstä ! pakko päästä tommoselle reissulle !!

3. voi että, sun elämä kuulostaa aina niin täydelliseltä! oot tajuttoman kaunis ja sulla on tommonen mahdollisuus päästä vieraileen tommosissa paikoissa! :) mä en voi ku unelmoida vaa tollasesta :D tää blogi on niin mun lemppari<3

jossu-liveyourdream.blogspot.com

4. Oon kateellinen! Haluisin itekin käydä noissa paikoissa. Oli kiva nähdä "tuttuja" paikkoja. Mun yks tuttu oli vaihtarina Montereyssä. Se kävi tietty tuol Yosemites ja San Franciscos ja oon nähny kuvia niistä.

5. Eikää tää postaus ei kyl yhtää auttanu omaa matkakuumetta. Oon aina halunnu käyä noissa paikoissa ja ku näin et oot kirjottanu Universal Studiosta ni olin niin satavarma et oot varmasti käyny myös täykkäreitten kuvauspaikalla, johon oon kans aina halunnu päästä. :D Siu elämä kuulostaa kyl niin täydelliseltä, et ei voi muuta ku olla kateelline. :)

6. Ei hitsi, ei täs voi olla muuta kun kateellinen! Ite oon mahollisesti lähössä vuoden päästä vaihtoon, mutta eri järjestöllä. Silti ihan mielenkiinnosta kysyisin, että kuinka paljon sun piti ite kustantaa tota retkee, vai oliko täysin rotareiden järjestämä? Ei siis mitään summia tarvi kertoo, vaan maksoitko esim. lennot ite jne?
    Sun vuosi on vaikuttanu niin täydelliseltä, ainakin tän blogin perusteella. Nauti viimesistä päivistäs siel! :)

7. hei mä oon lähössä rotareiden kautta kaliforniaan, montereyn pääakaupunkiin salinakseen! voitko kertoa vähä lisää tosta montereystä ja sen ilmastosta ja muusta? :)